Följ Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nya filmer och serier på Netflix

Uppsägning av Netflix-abonnemang

Datum: 19/09/2018 | 11 kommentarer

I denna artikel hittar du en guide till hur man avregistrerar sig från streamingtjänsten Netflix och stoppar alla betalningar.

Om du inte längre vill se film och serier på Netflix så är det väldigt enkelt att säga upp sitt abonnemang. Man behöver varken ringa eller skicka något brev eller mail – allt kan skötas online med några få klick.

Om du föredrar personlig kontakt går det naturligtvis också att kontakta streamingtjänsten via telefon.

För att säga upp ditt abonnemang online krävs att du är inloggad med ditt Netflix-konto, och det kan endast göras via en webbläsare på en dator, smartphone eller surfplatta. Du kan alltså inte avregistrera ditt medlemskap direkt från Apple-TV, Smart-TV eller någon annan extern enhet.

Så stoppar du betalningarna till Netflix:

1. Besök Netflix.se
2. Klicka på Ditt konto (Your Account).
3. Navigera till punkten Medlemskap & fakturering (Membership & Billing) som finns överst till vänster på sidan.
4. Tryck på knappen Avbryt medlemskap (Cancel Membership)
5. Klicka på Genomför uppsägningen (Complete Cancellation) för att bekräfta.

När du bekräftar uppsägningen av ditt medlemskap får du en bekräftelse till samma mailadress som du registrerat dig med.

Uppsägningen träder i kraft när den aktuella faktureringsperioden går ut, vilket påverkas av när du senast betalade för ditt abonnemang, men troligtvis inom högst 30 dagar.

Efter att du har sagt upp ditt abonnemang kan du därmed fortfarande ha tillgång till det stora utbudet av filmer och serier på Netflix under en kortare period.

Netflix sparar profiler, favoriter, streamingpreferenser och kontouppgifter i 10 månader, så om du väljer att anmäla dig till Netflix igen inom denna period kommer du att få tillgång till samma inställningar som du hade när du avregistrerade dig från streamingtjänsten.



11 kommentarer til Uppsägning av Netflix-abonnemang

  1. Ingmari Norman - kl. 22:02, 03-01-2019:

    Hej!

    Hjälp mig att avsluta abonnemang hos er.

    Det har precis dragits från mitt konto utan att jag var medveten om det.

    Tacksam för hjälp att avsluta.

    Med vänliga hälsningar
    Ingmari Norman
    Sturegatan 12 B
    75314 Uppsala

  2. Thomas - kl. 18:05, 09-01-2019:

    Hej jag vill säga upp Netflix,
    Jag vill säga upp perimu 17.90€
    Thomas börg
    180182-133v
    Vasa finnnland

  3. Uppsägning av Netflix - kl. 00:29, 24-01-2019:

    Säger upp mitt medlemskap av Netflix; Ingrid kjaer Norumshöjd 18 41745 Göteborg f,o,m dagens data. Med vänlig hälsning, Ingrid kjaer

  4. Chatarina Mogren - kl. 06:56, 09-02-2019:

    Har haft Netflix 1 månad provtid.Det var inget för mig så jag vill säga upp netflix omg .MVH Chatarina Mogren

  5. Margareta Nyberg - kl. 23:08, 09-04-2019:

    Jag har endast gått in för att titta på en film några minuter och vill absolut säga upp mig nu.
    MVH
    Margareta Nyberg

  6. Marianne Olovsdotter-Rye - kl. 07:44, 18-04-2019:

    Hej! Blev väldigt förvånad att ni drog månadsavgiften av mig nu i mitten av april? Jag hade inte tänkt betala avgiften just nu då jag har utmätning på min lön och därför inga pengar. Tacksam om ni återbetalar mig 109 kr ni dragit från mitt kort Visa 4539031062357618
    till mitt Nordea personkonto 3300
    641219-0305
    Då jag inte har matpengar och vidare undrar jag hur det kunde dras nu så sent inpå en ny månad? Blev så arg när pengar jag nyss fått insatta redan var borta pga Netflix kändes inte alls bra. Hoppas ni ordnar detta åt mig. Kommer tillbaka till er som kund när jag har råd. Glad Påsk! Med vänlig hälsning, Marianne Olovsdotter-Rye

  7. Marianne Olovsdotter-Rye - kl. 00:57, 19-04-2019:

    Hej, blev väldigt förvånad att ni drog månadsavgiften för mig så sent som den 14:e April. Hade jag velar prenumerera på era tjänster hade jag väl betalat långt tidigare. Vad jag inte förstår är varför ni väntar in tills dess att jag har pengar till er månads avgift på kontot? Hade i det här fallet lånat pengar till mat mat som vips åkte iväg b la till er.

  8. Maria Hemlin - kl. 19:36, 20-08-2019:

    Hej!
    Säger upp mitt medlemskap på Netflix med anledning av flytt till annan ort där bredband inte finns tyvärr. Uppsägning från och med 30 september 2019
    Drottninggatan Lysekil
    Mvh Maria Hemlin

  9. Lena Schedin - kl. 06:14, 01-10-2019:

    Hej jag tror att vi bokat två abonnemang på oss , vi behöver bara ett. Lena Schedin Rätansböle 250 84595 Rätan …. 5511078205 mobil 0702221729 . Kan ni hjälpa oss? 139 dragit 2 gånger såg jag .

  10. Lars Lundquist - kl. 13:08, 21-10-2019:

    Jag vill säga upp eftersom Jag har bytt till Viasat, där går det inte att se Netflix.

  11. Lena Schedin - kl. 08:16, 04-12-2019:

    Jag Lena Schedin Rätansböle Rätan har upptäckt att jag har dubbelt abonnemang hos er betalat 139 kr två gånger / månad.. Jag vill säga upp det ena abonemang. Hoppas att ni hjälper mig med det. Född 5511078205 . Mobilnummer 0702221729.

    Skriv kommentar