Följ Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nya filmer och serier på Netflix

Så säger du upp Netflix

Datum: 30/10/2014 | 27 kommentarer

säger du upp Netflix sverige-300x168Flera har frågat om hur man säger upp sitt medlemsskap till Netflix. Några tror att det är en besvärlig process som kräver personlig kontakt eller telefonkontakt med Netflix, men det är faktiskt väldigt enkelt att säga upp sitt abonnemang. Man kan absolut kontakta Netflix för att säga upp sitt abonnemang, men det enklaste är om man själv gör det framför datorn. Här under hittar du en guide till hur man säger upp sitt medlemskap hos Netflix på ett par minuter.

Så här säger du upp ditt Netflix;

1. Logga in på Netflix
2. Klicka på ditt konto (Your Account)
3. Se punkten Medlemskap & Fakturering ( Membership & Billing) till vänster.
4. Klicka på Säg upp Medlemskap (Cancel Membership)
5. Klicka på Genomför Uppsägningen (Complete Cancellation) för att bekräfta uppsägningen.

När du ska bekräfta uppsägningen så anges det ett datum från vilket uppsägningen gäller och man får en bekräftelse via e-post.

Netflix sparar sina medlemmars upplysningar, och således kan man snabbt och lätt anmäla sig igen om man skulle ha lust till det.




27 kommentarer til Så säger du upp Netflix

  1. Lise-lotte janson - kl. 08:02, 12-01-2015:

    Hej lise-lotte janson här jag skulle vilja säga upp mitt abonnemang hos er pga att jag inte kan titta på några filmer för min surf på mobilen räcker inte till tyvärr mvh Lise-lotte janson

  2. Shohre Nasrollahi - kl. 08:17, 15-01-2015:

    Hej
    Jag har sagt upp abnomaget för 3 månadersedan,men ni drar pengar fortfarande från mitt konto.
    Kan ni vara snäll och betala tillbacka den.
    Mvh
    Shohre Nasrollahi

  3. Miranda Sauma - kl. 15:32, 05-02-2015:

    hej,

    Härmed vill jag avsluta mitt abonnemang då min dotter har nationella prov. Vi får återkomma till sommaren istället.
    Med vänlig hälsning,

    Miranda Sauma

  4. Birgitta stene - kl. 00:18, 09-02-2015:

    Vill säga upp min prova på 1 månad medlemskap. From idag. GÅR EJ AVSLUTAT VIA APPEN PÅ TV.

  5. laila - kl. 00:32, 01-04-2015:

    Hej, upptäckte att ni dragit från mitt konto trots att jag inte beställt nåt abonnemang hos er har inte ens använt mig av en gratis prova på månad. Då är min fråga hur det kan dras från mitt konto fast jag inte uppgett nåt konto eller kortnummer, vill omgående ha svar på frågan då jag måste göra en polisanmälan vill oxå tillägga att ingen annan har tillgång till mitt kort eller banknummer.

  6. Malin Berglund - kl. 11:20, 25-04-2015:

    Hej.
    Helt plötsligt kan jag inte se på Netflix, Safari kan inte öppna på ett säkert sätt, likaså till TV:n apple TV fungerar inte vad har hänt, vill ha svar så snart som möjligt
    Hälsar Malin

  7. Sara - kl. 10:52, 27-04-2015:

    Hej! Vill avsluta medlemskapet men det går inte via teven. Hur gör jag då?

  8. Bo Drevsäter - kl. 15:01, 27-04-2015:

    Hej!
    Jag vill avsluta mitt medlemskap 20150531.
    Jag kommer att vara bortrest utomlands till i mitten av september 2015.
    Motser bekräftelse att det är ok att avsluta mitt medlemskap i Netflix.
    Med vänlig hälsning
    Bo Drevsäter
    0708968385

  9. Lotta Tillberg - kl. 20:56, 29-04-2015:

    Hej!
    Jag har inte genomfört någon anmälan om en prenumeration hos er. Trots det så har ni dragit 89:- i måpnaden sedan september. Jag har ingen inlogg så jag kan inte avsluta detta. Hör gärna av er omg!!!
    Jag vill avsluta mitt medlemsskap eller vad ni kallar det. Hur kan ni bara dra pengar från mitt konto?
    Betala gätna tillbaka pengarna så att jag kan rekomendera ert företag för mina vänner!

    Mvh Lotta Tillberg

  10. Netflix Hater - kl. 17:43, 20-05-2015:

    Ytterst krångligt att ens få igång sin gratis månad. Först klickar man på börja gratismånad sedan så accepterade man era användarvillkor sedan så kom det upp betala 79 kr i månaden eller 89 för två skärmar och i 1080 HD. Jag klickade på 89 kr i mån för jag trodde att det inte spelade någon roll. Sedan så tog ni 89 kr från iTunes skiten ändå. Jag fattade inte ett skit. Nu sitter jag vid datorn och försöker avsluta “gratis månaden”. Man måste gå in på iTunes och blabla för att avsluta skiten. Men det måste ni tydlig också krångla till. Jag rekommenderar inte den har skiten till någon. Ni skriver att det är en lätt process att avsluta skiten fast det ej är det. Månaden är ju för fan inte ens gratis. Kanske är det bara jag som är dum i huvudet fast jag tycker att det är jävligt rörigt. Jag känner mig lurad. Ni svarar ju fan inte ens på dom andra kommentarerna. Kommer aldrig att använda eran skit igen. Ingen borde heller göra det. Jag utnyttjade månaden som vilken normal människa som helst skulle göra. Så det ska ni inte kasta i mitt ansikte om ni funderade på att göra det.

    MVH Netflix Hater

  11. Mekdes Tessema - kl. 14:15, 02-06-2015:

    Hej Netflix !
    Jag upptäckte att ni dragit från mitt konto Rubrik Felaktig kontoutdrag 79 kr
    > Meddelande Jag skulle vilja klaga på nedan följande felaktig kontoutdrag
    > för sk “kortköp 150507 NETFLIX.COM
    > Kontonummer:
    > Kortnummer: **** **** **** ****
    > Belopp: -79,00
    > Text på kontoutdrag: Kortköp 150507 NETFLIX COM
    > Stad/Referens: 020790637
    > Land: LUXEMBURG
    > Referensnummer: 050739900366239
    > Bokföringsdag: 2015-05-11
    > Transaktionsdag: 2015-05-0” som jag varken har Netflix eller handlat på
    > kort en sådan tv tjänst. Jag är ingen Netflix kund heller. Jag är väldigt
    > orolig nu hur kom bedragana på mitt kortnummer och drog 79 kronor
    > 2015-05-11. Med detta mejl skulle jag vilja göra reklamation och begära
    > både korrigering och hindra/stoppa sådan obehörig och felaktig kortköp.
    Jag har inte beställt något abonnemang hos er har inte använt mig av en gratis prova på månad. Då är min fråga hur det kan dras från mitt konto fast jag inte uppgett något konto eller kortnummer eller kontoinformation överhuvedtaget. Jag skulle vilja ha svar omgående på min fråga , då måste jag göra en polisanmälan vill också tillägga att ingen annan har tillgång till mitt kort eller banknummer. Jag har ingen inloggningsuppgift för att kunna avsluta detta heller online. Med detta nu vill avsluta “mitt medlemskap” eller vad ni kallar omgående. Hur kan ni bara dra pengar från mitt konto ? Jag kräver mina pengar &dessa 79 kr sättas in tillbaka på mitt konto ni kom åt utan min medgivande så fort som möjligt.
    M V H
    en upprörd
    Mekdes Tessema

  12. Anna - kl. 20:48, 22-10-2015:

    Har såklart samma problem som de andra här som kommenterat. Har inte genomfört någon premunation men ni har ändå dragit 89 kr i flera månader. Ta ansvar för era misstag!!

  13. Per-Olv Klein - kl. 09:32, 09-11-2015:

    Hej,
    Jag upptäckte på mitt Visa konto den 2015.10.14 att 89 SEK dragits från mitt konto och vid kntroll ser jag att det sker varje månad bakåt trots att jag har en kopia på mail från Netflix som heter “Uppsägning av Netflix”
    den 2014.12.01.
    Om det här ite är en engångsföreteelse och jag inte omedelbart får mina pengar i retur är det bedrägeri och en
    klar uppmaning att starta en varningskampanj på Facebook o liknande. Tyder detta på ett företag i kris eller vad?
    //Per-Olov Klein

  14. Susanne Klarström - kl. 17:47, 18-12-2015:

    Hej. Jag vill avsluta mitt medlemskap eftersom jag inte har råd längre..men det går inte att avsluta medlemskapet.
    Jag säger upp mitt medlemskap 2015-12-18
    /Susanne Klarström

  15. Susanne - kl. 17:56, 18-12-2015:

    Hej. Nu lyckades jag avsluta abonnemanget..ville bara säga det. Jag kommer tillbaka längre fram/Susanne

  16. Gen Sjögren - kl. 16:08, 20-01-2016:

    Hej!
    Härmed avslutar jag mitt medlemskap 2016-01-20

    /Gen Sjögren

  17. camilla fogelberg - kl. 09:37, 16-02-2016:

    jag vi härmed säga upp mitt medlemskap! Jag har ringt och försökt hur många ggr som helst men det är så svårt! Jag vill verkligen inte vara med mer!

  18. Anette - kl. 22:33, 22-02-2016:

    Hej, jag har i flera dagar försökt att avsluta mitt konto men ej lyckats. Det står ” det misslyckades, försök senare” men nu har jag provat i flera dagar och det går inte.
    När jag går in på mitt konto så kan jag inte klicka på avsluta konto, för det finns inte.
    Hur ska jag göra för att avsluta mitt konto????
    / Anette

  19. KB - kl. 07:55, 12-03-2016:

    Hej
    Jag kommer inte åt Netflix via appen mera Den bara blixtrar och stänger. Jag vill avsluta mitt konto, men det går ju inte nu. Hur ska jag göra? KB

  20. Sadija - kl. 13:37, 23-12-2016:

    Jag vill säga upp mitt medlemskap, men det funkar ju inte enligt dina tips på hur man gör eftersom det inte finns “säg upp medlemskap”

  21. Nadia - kl. 18:08, 26-04-2017:

    Hej
    Jag har provat en månads grattis som ni har skrivit på eran hem sida och innan månaden slutade så sa jag upp mig .varför drog ni från min konto jag vill ha ett svar så snart som möjligt

  22. Aran - kl. 11:35, 23-07-2017:

    Hej! Jag vill avslutar mitt abunemang men jag vett inte hur? Så jag behöver er hjälp . Tack.

  23. Ismail - kl. 11:37, 23-07-2017:

    Jag vill avslutar mitt abunemang men jag vett inte hur?? Så jag behöver er hjälp om det. Mvh//

  24. almedin dzevlan - kl. 23:10, 08-01-2018:

    Hej!
    Jag upptäck att ni drar månadsvis 105 sek från min konto.Det kan bli att nogån hackad mitt konto.Vill omgånde att ni slutar dra pengar från min konto. Referens från Banken:
    Netflix.com 020790637

  25. Karolina - kl. 13:03, 20-05-2018:

    Hej!! Jag vill ändra mitt abonnemang till 1 skärm men då måste jag gå in på iTunes men det funkar inte! Kontakta mig genast!

  26. Frida - kl. 07:47, 01-07-2018:

    Hej

    Jag vill avsluta min lille brors konto då han är avliden.
    Vilka uppgifter behöver ni?

    / Frida

  27. Jörgen Boye - kl. 16:17, 05-08-2018:

    Hej, vi använder inte Netflixtjänster på en längre tid nu och jag ber er avsluta mitt abonnemang med omdelbar verkan tack. Tacksam att få bekräftelse per email.

    Skriv kommentar