Följ Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nya filmer och serier på Netflix

Netflix satsar på serier och filmer med unga YouTube-stjärnor

Datum: 22/09/2015 | Inga kommentarer Nyheter

youtube-netflix-300x195Barn, tweens och tonåringar har blivit ett nytt fokusområde för Netflix, och därför har streamingtjänsten köpt en rad filmer och serier med populära YouTube-personligheter, som de unga känner till och kan relatera till. “Vi vill fylla det hål som finns på marknadenrkedet,” säger Erik Barmack, Vice President of Global Independent Content hos Netflix. Det skriver The New York Times.

Bland de nyinköpta filmerna hittar man bl.a. Smosh: The Movie, som är skapad av YouTube-kanalen med samma namn och som för närvarande har över 21 miljoner följare, samt filmen Bad Night med YouTube-stjärnorna Jenn McAllister (Jennxpenn) och Lauren Luthringshausen (Lauren Elizabeth), som tillsammans har över 3 miljoner fans.

Utöver det har Netflix också köpt ensamrättigheterna till serien Lost & Found Music Studios, som är skapad av Frank Van Keeken, som tidigare har legat bakom tween/tonårsserierna Wingin’ It, The Next Step, och Lost & Found. Den nya serien på 26 avsnitt handlar om en grupp unga musiker som efter skolan möts för att dyrka sina intresse.

Streamingtjänsten har ännu inte offentliggjort premiärdatum för ovanstående film och serier, men målet för Netflix är att ha något för alla smaker. Men att Smosh: The Movie omedelbart fått dålig kritik är inget som skrämmer Netflix: ”Vi vill gärna ha film och serier, som passar en bestämd målgrupp. Netflix är inte en one-size-passar-alla filmtjänst där man behöver gilla allt.



    Skriv kommentar