Följ Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nya filmer och serier på Netflix


Netflix kundservice

Datum: 02/09/2016 | 10 kommentarer

netflix-danmark-logo-lang-3-768x1017Flixfilmer.se mottager ofta många frågor om Netflix abonnemang, tekniksa problem, filmer och serier och så vidare. Frågor som inte alltid kan besvaras eftersom Flixfilmer som ni vet, inte är associerat med Netflix. Det är dock lätt att få svar på dessa frågor direkt från streamingtjänsten, då Netflix har en kundservice som är öppen 24 timmar om dygnet. Du kan därför alltid få svar på dina frågor eller hjälp med tekniken genom att kontakta Netflix direkt.

Det finns två möjligheter att kontakta Netflix; den första är en chattfunktion. Här kan du skriva med en vanlig Netflixmedarbetare, som kommer göra sitt yttersta för att hjälpa dig och besvara dina frågor. Om du föredrar att skriva med en svensk medarbetare, rekommenderas det att du kontaktar Netflix mellan 8-16 på vardagarna. Utanför dessa tiderna är det ofta engelska medarbetare och du måste därför skriva på engelska för att kommunicera.

Den andra möjligheten för att komma i kontakt med Netflix är att ringa dem. Här rekommenderas det också att ringa inom normal arbetstid om du önskar att tala med en svensktalande medarbetare, annars är telefonlinjen bemannad med engelska medarbetare på dygnets övriga timmar. Det är oftast kort väntetid på telefonen, så om man önskar snabb betjäning är denna kontaktform att föredra.

Chatt-funktionen samt telefonnumret till Netflix hittar du nederst på ‘Netflix-Hjälpcenter’-sidan her: Länk.

Notera vänligen att väntetiden hos Netflix på inget sätt kan liknas med den sedvanliga tid vi ofta får vänta oss hos andra serviceverksamheter i Sverige. Hos streamingtjänsten Netflix är det maximalt 5 minuter och under färdigställandet av denna artikeln är den under 1 minut. Man behöver därmed inte avsätta en hel eftermiddag om man önskar att komma i kontakt med Netflix.

Om du har generella frågor till Netflix eller Flixfilmer.se så är du naturligvis fortfarande välkommen att ställa frågan i kommentarsfältet som vi därefter kommer besvara då vi har möjlighet.




10 kommentarer til Netflix kundservice

  1. catrine svensdotter - kl. 21:56, 08-09-2016:

    hej. varför visas information om filmen man ser på i övre västra hörnet under hela filmen ? De verkar vara nått nytt o e mycke irriterande att ha den texten där hela tiden ! får man inte bort detta överväger jag att ta bort mitt abonemang

  2. catrine - kl. 22:04, 08-09-2016:

    hej igen, skulle läsa igenom alla frågor o svar på sidan men ni har inte svarat på någons fråga alls ? mailar ni svaren bara ? Vore väll smartare o svara även på sidan så slipper ni att fler ställer samma fråga

  3. Jennie - kl. 11:26, 15-09-2016:

    Hej! Skulle ni kunna lägga upp alla American horror story säsonger? 🙂

  4. Katarina - kl. 12:08, 15-10-2016:

    Hej!
    Nu har det hänt mig två ggr att tv-serier jag tittar på helt plötsligt försvinner ur utbudet.
    Den första var Ripper Street, som försvann helt.
    I natt hände det igen: jag har kollat gamla Glee-avsnitt o efter att ha pausat nånstans mitt i ett avsnitt (s3), finns nu plötsligt inte s 1-3 tillgängliga längre.
    Vad händer???

  5. Uffe - kl. 02:13, 16-10-2016:

    Jag var netflixkund i Sverige lång tid, har nu flyttat till Thailand och blivit kund igen! Men det är så ofta att det inte går att få uppkoppling till Netflix. När jag testar andra uppkopplingar så fungerar dessa, så det är inget fel på min wi-fi. Mitt i en film kan det bli stopp, och efter lång väntan så ger man opp! Händer att det inte går att titta något mer den dagen, men annan data trafik fungerar? Är det något jag får leva med??

  6. Lisette i Boden - kl. 22:14, 07-11-2016:

    Hej Netflix. Jag undrar har ni någon av säsongerna av Förhäxad vet att det finns 8 st, har nå någon av dem?

    Om ej. Lungt. Önskar er alla en forts trevlig vinter el sen höst. 🙂

  7. Katarina - kl. 16:15, 08-11-2016:

    Hej!
    Vi har haft Netflix ett bra tag nu och det har varit toppen! Nu helt plötsligt så kopplar Netflix ur när vi tittar. Det kan i bland gå 20-30 minuter utan att något händer men oftast så kan man bara se någon minut i taget. Tittar jag med långsam spolning så kan jag se en längre stund. När det kopplar ur så får jag vänta en stund tills “hjulet” slutat snurra och så är jag tillbaka från början, får välja “Netflix” och gå in och starta om det jag såg på. Otroligt irriterande! Vad kan detta bero på?
    OBS! Vår dator har inga problem med nätverket.
    Hälsningar Katarina

  8. Anne - kl. 19:20, 08-11-2016:

    Hej! Jag vill gärna se en Netflixserie som heter Second Chance Dogs. Kan den komma till Sverige ASAP? Ber att få svar.
    Anne

  9. Lisa - kl. 16:25, 11-11-2016:

    Hej.

    Varför fungerar det inte att kolla på Netflix på sin dator längre?

    /Lisa

  10. Louise - kl. 19:32, 15-11-2016:

    Hej!
    Kommer ni att ta in one tree hill någon gång i framtiden?

    Skriv kommentar