Följ Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nya filmer och serier på Netflix


Detta trick ökade användandet av Netflix med över 20 %

Datum: 14/09/2016 | Inga kommentarer

billeder-netflix-danmark-covers-300x195Det är bara i Netflix intresse att deras medlemmar använder streamingtjänsten så mycket som möjligt, då det innebär att sannolikheten att folk väljer en annan filmtjänst minskar. Därför testar Netflix hela tiden nya funktioner som kan göra användarupplevelsen bättre. Bland de flertalet test som Netflix företog sig föregående år var det speciellt ett som skilde sig från mängden och fick medlemmarna till att använda Netflix 20%.30% oftare.

Hemligheten bakom den stora ökningen är bilder. Ingengörer och designers hos Netflix kom förra året på att de traditionella fodralen/bilderna från Hollywood som man känner igen från DVD med mera inte var de bästa att använda online, då de är producerade till andra behov, till eksempel annonser på stan. ”Vi har 30 sekunder, 60 sekunder eller 90 sekunder på oss att fånga folks intresse innan de börjar göra något annat” säger Neil Hunt, Chief Product Officer hos Netflix, till Variety. Därför började Netflix att använda sin egen grafik till att prsentera sitt innehåll.

Inte nog med det, så har Netflix också utvecklat en lång rad fodral till varje enskild titel, som därefter testas hos en rad hemligt utvalda medlemmar där sedan de mest populära visas för övriga Netflix-medlemmar. Denna metod har fått folk till att se 20%-30% flera filmer och serier hos Netflix.

Om du är intresserad av att läsa mer om hur Netflix gör sina bildtest så har de skrivit en lång artikel om det här; Link.




    Skriv kommentar